Thursday 28 October 2010

Sehiris Kasih Setitis Belas

aku tidak tidur saat kau menangisi laramu
rimbis airmatamu tersimbah pekat di dadaku
aku tahu gebar hatimu telah punah bernanah
kerana arjunamu hilang bersama mahkotamu

akukah yang kiranya menduduikan lelapmu
sedang sebantalpun aku masih resah sampai kepagian
aku cuma ada sehiris kasih kerana tangismu
sejuk hatiku  melihat matamu mengundang rawan

aku tidak tidur saat kau menangisi laramu
hatiku bergejolak siapa kau hadir dalam hidupku
mampukah aku menongkah kau yang kepedihan
dalam suram malam yang belum ditentukan

akukah yang kiranya menduduikan lelapmu
sedang kalbuku masih terpahat pada yang satu
aku cuma ada setitis belas kerana kemanusiaanku
relakah kau berasin dengan keringatku
hanya itulah jalan hidupku


Abdullah Tahir
28 Oktober 2010

0 ulasan:

 
Get Free 3 Column Templates Here